Weet je welk effect jouw aanpak heeft?

Hoe iemand iets aanpakt, heeft effect. Op klanten en collega’s. Op medewerkers. Op de organisatie. Weet jij hoe jouw aanpak uitwerkt? Resultaat- en cultuurbepalend Het effect van een bepaalde aanpak is in elk team, elke organisatie merkbaar. Denk bijvoorbeeld aan het effect van een bepaald soort leiderschap op de resultaten en de organisatiecultuur. Wat iemand…

Lees verder!

Klanten kennen? Combineer meer!

Door klanten beter te kennen, weet je beter met welke oplossing(en) klanten geholpen zijn. Veel kennis over klanten ligt voor het grijpen. Waar? Klanten kennen Vaak worden open deuren ingetrapt als het over klanten gaat. Het is immers bekend dat klanten belangrijk zijn. Dat zij verschillende vragen kunnen hebben. Dat een tevreden klant meer dan…

Lees verder!

Delegeren: (on)bekende voordelen!?

Delegeren. Iedereen kent het, maar niet iedereen doet het. Ken jij de voordelen? Voor jezelfEr moet veel gebeuren. Te veel, lijkt het soms. Delegeren kan dan een oplossing zijn. Wat zijn nog meer aanleidingen om te delegeren? Dat blijken vaak de volgende redenen te zijn: een ander kan het ook, kan het beter en/of kan…

Lees verder!

Agile; een voorbeeldige cultuur!?

De kracht van het uit de ICT bekende Agile? Resultaten bereiken door behendig en lenig met veranderingen om te gaan. Een mooi cultuurkenmerk. En een voorbeeld voor andere organisaties!? Verandering is constanteBuiten en binnen elke organisatie zijn er veranderingen. Ontwikkelingen. Die meer of minder impact hebben. Groter of kleiner zijn. Die veranderingen bieden kansen. Kunnen…

Lees verder!

Het is te druk! Mensen erbij?

Er wordt hard gewerkt. Tijd lijkt te ontbreken. Het is te druk. Wat is een goede oplossing? Mensen erbij? Lees hier 3 tips die helpen de werkdruk te verlagen. Drukte De agenda is vol. De takenlijst ook. Overleggen voorbereiden, lukt eigenlijk niet. Snel iets doen? Daar is eigenlijk geen tijd voor. Alles wat niet noodzakelijk…

Lees verder!