Klantgerichtheid vergroten

Uw klanten en hun vragen veranderen. Daar wilt u met uw team, uw organisatie op in kunnen spelen. Nu en in de toekomst. Klantgerichtheid vraagt maatwerk, het vergroten van klantgerichtheid in uw organisatie vraagt dat ook. Maatwerk gebaseerd op inzicht in uw klanten, uw doelen, producten, processen en het veranderpotentieel in uw organisatie. UCONSULT helpt u de brug te slaan tussen de huidige en gewenste klantgerichtheid in uw team en organisatie.

Wat en hoe

Om de klantgerichtheid in uw team of organisatie te vergroten, zijn bepaalde activiteiten en een bepaald proces nodig. Voorop staat dat het maatwerk moet zijn, passend bij uw vraag, uw situatie en uw mogelijkheden. Mogelijke activiteiten zijn:

  • Ontwikkelingen bij klanten en hun vragen in beeld brengen
  • Betekenis geven aan vraagontwikkelingen voor de strategie van team en organisatie
  • Keuzemogelijkheden over klanten, aanbod en werkwijze (met scenario’s) verduidelijken
  • Profileren en positioneren van organisatie naar buiten en naar binnen
  • Klantprofielen maken om klantbehoeften te kunnen verduidelijken
  • Analyseren en diagnosticeren van uitkomsten klanttevredenheidsonderzoeken

Vragen uit de praktijk

De vragen die klanten van UCONSULT hebben over het vergroten van de klantgerichtheid in hun organisatie zijn divers. Enkele praktijkvoorbeelden:

  • Wij weten dat klanten belangrijk zijn, daarom willen wij onze klanten echt leren kennen. Hoe doen wij dat?
  • Wij merken vaker dat wij niet alle vragen van klanten kunnen beantwoorden? Moet dat eigenlijk? En zo ja, hoe dan?
  • Wij willen graag voorbereid zijn op de vragen van onze klanten, maar hoe komen we er achter wat hun vragen zijn?
  • Wij streven ernaar dat klanten en hun vragen veel beter in beeld zijn en blijven; hoe kunnen wij dat realiseren?
  • Wij weten waar de behoeftes van onze klanten liggen, maar hoe vertalen wij dat naar het ‘wat en hoe’ in onze organisatie?
  • Wij horen van onze klanten dat zij ons niet als partner zien, terwijl wij dat wel graag willen zijn. Hoe bereiken wij dat?

Blogs lezen?

Meer lezen over klanten, keuzes en klantgerichtheid kan in deze blogs:

Ontdek uw oplossing

Weten hoe de klantgerichtheid in uw team of organisatie succesvol kan worden vergroot? Stuur dan een bericht voor een gratis kennismaking!

 

Verstuur bericht